סקטורים פגומים בכונן קשיח הם אזורים בדיסק שנפגעו ואינם ניתנים לקריאה או כתיבה מהימנה. להלן פירוט של מה הם וכיצד לשחזר נתונים:

שחזור דיסק קשיח למידע נוסף אנא בקר

מהם מגזרים רעים?
סקטורים פיזיים רעים: אלה נגרמים על ידי נזק פיזי למשטח הדיסק, כמו שריטות או זיהום. קשה לתקן אותם מכיוון שהם כרוכים בנזקי חומרה.

מגזרים רעים לוגיים: אלה נובעים משגיאות תוכנה או פגיעה במערכת הקבצים. לעתים קרובות קל יותר לתקן אותם מאשר סקטורים רעים פיזיים.

כיצד לזהות מגזרים רעים
שימוש בכלים מובנים: לרוב מערכות ההפעלה יש כלי שירות מובנים לבדיקת תקינות הדיסק.

Windows: השתמש ב-chkdsk או בבדוק דיסק. פתח את שורת הפקודה והקלד chkdsk C: /f /r, החלפת C: באות הכונן הרלוונטית. פקודה זו תבדוק ותנסה לתקן שגיאות וסקטורים פגומים.
macOS: השתמש בתוכנית השירות לדיסק. פתח את כלי השירות לדיסק, בחר את הכונן שלך ולחץ על “עזרה ראשונה” כדי לבדוק ולתקן שגיאות בדיסק.
לינוקס: השתמש ב-fsck. במסוף, הקלד sudo fsck /dev/sdX, והחלף את sdX במזהה הכונן שלך.
כלים של צד שלישי: ישנם כלים שונים של צד שלישי כמו HD Tune, CrystalDiskInfo או SpinRite שיכולים לספק מידע מפורט על תקינות הדיסק.

כיצד לשחזר נתונים ממגזרים גרועים
גיבוי נתונים: אם אתה מבחין בסקטורים גרועים, הצעד הראשון הוא לגבות כל מידע חשוב באופן מיידי. העתק נתונים רבים ככל שתוכל לכונן נפרד.

השתמש בתוכנת שחזור נתונים: כלים כמו Recuva, EaseUS Data Recovery Wizard או Disk Drill יכולים לסייע בשחזור נתונים מכוננים פגומים על ידי ניסיון לקרוא נתונים מאזורים שעדיין נגישים.

שירותי שחזור נתונים מקצועיים: אם הנתונים הם קריטיים ואינך יכול לשחזר אותם באמצעות תוכנה, שקול לפנות לשירות מקצועי לשחזור נתונים. יש להם ציוד מיוחד וטכניקות לשחזור נתונים מכוננים שניזוקו פיזית.

שכפול הכונן: לפני ניסיון שחזור כלשהו, ​​לעתים קרובות מומלץ ליצור שיבוט של הכונן הפגום באמצעות כלים כמו ddrescue. זה מאפשר לך לעבוד על השיבוט ולא על הכונן המקורי, מה שמפחית את הסיכון לנזק נוסף.

מניעה ותחזוקה
גיבויים רגילים: גבה באופן קבוע את הנתונים שלך כדי למנוע אובדן נתונים עקב סקטורים גרועים או בעיות אחרות.

ניטור תקינות דיסק: השתמש בכלים כדי לנטר את תקינות הכונן שלך ולהיות פרואקטיביים לגבי החלפת כוננים מזדקנים או כוננים.

טיפול נכון: ודא שהכוננים מטופלים כראוי ואינם נתונים להלם פיזי או לתנאים קיצוניים.

הבנה וטיפול במגזרים רעים חיוניים לשמירה על שלמות הנתונים ובריאות הכונן. אם יש לך שאלות ספציפיות או שאתה צריך פרטים נוספים, אל תהסס לשאול!